top of page
Mette Mayland

METTE MAYLAND

Uddannelser og kompetencer

Med en kandidatgrad fra Copenhagen Business School (cand.ling.merc årgang 2013), og adskillige års digital erfaring fra forskellige virksomheder og brancher, er min tilgang analytisk, strategisk og ikke mindst datadrevet.

Min force er, at jeg er teknisk stærk og derfor har let ved at gennemskue integrationer, dataflows og brugen af forskellige marketing platforme.

FREELANCER, EJER OG STIFTER AF MAYLAND MARKETING

2021 - nu

  • Marketing Automation

  • E-mailmarkedsføring

  • Digitale konkurrencer

  • Kampagnestyring

  • SEO-tekstforfatning
     

Som freelancer arbejder jeg hovedsageligt med marketing automation og e-mailmarkedsføring for en række af små, mellemstore og store virksomheder. Jeg samarbjder desuden med forskellige danske bureauer, hvor jeg supporterer og rådgiver deres kunder inden for området marketing automation. Blandt mine kunder er: Theis VineCalibrate (Harald Nyborg), Lyreco og Gorm Agency (The Union by PFA). Derudover har jeg lavet opgaver for bl.a.: Smykkeuret, forfatter Gitte Winter Graugaard, KOLEKTOSundt Indeklima og Trafikteori m.fl.

BUSINESS DEVELOPER, POSTNORD LOGISTICS

2021 - 2022

  • Digitale artikler til eksterne såvel som interne medier

  • Internt nyhedsbrev

  • Udarbejdelse af manualer og vejledninger

  • SEO optimering af digitale tekster på website

Sideløbende med opstarten af min egen virksomhed arbejdede jeg som Business Developer i PostNord Logistics. Mit arbejdsområde lå inden for digital kommunikation med fokus på teksforfatning af alt lige fra internt kommunikationsmateriale til kundecases, som blev udgivet på eksterne medier.

AQUISITION & LOYALTY MANAGER, THEIS VINE

2019 - 2021

  • Marketing Automation

  • Analyser og strategier

  • Loyalitetsprogram

  • Webshop administration

Som Aquisition & Loyalty Manager hos Theis Vine har jeg stået for at indsamle nye leads men hovedsageligt haft fokus på at skabe loyalitet blandt eksisterende kunder. På baggrund af data og strategier har jeg fået virksomheden igang med marketing automation samt relanceret deres kundeklub med dertilhørende pointprogram.

DIGITAL RETENTION MANAGER, PETER JUSTESEN COMPANY A/S

2013 - 2019

  • Online kampagneplanlægning‑ og eksekvering

  • Analyser og strategier

  • Emails (automatisering, flows samt opsætning)

  • Kundeklub

  • SoMe (Facebook og LinkedIn)

  • Samarbejde og planlægning med eksterne bureauer

  • Projektledelse

 

Mit hovedansvarsområde hos Peter Justesen var e-mailmarkedsføring og marketing automation. Da jeg startede var alle emails manuelle, men jeg var med til automatisere ca. 80% af dem og dermed frigive en masse ressourcer. Derudover stod jeg for kampagneopbygning‑ og styring på websitet, hvor jeg byggede landingpages og koordinerede segmenterede og personaliserede budskaber på sitet. Jeg var desuden projektleder på implementeringen af en ny marketing automation platform.

KOMMUNIKATION, PERSONLIG WORKFLOW

2013 - 2014

  • Facebook

  • E-mailmarkedsføring


Mens jeg har været hos Personlig Workflow har jeg bl.a. udviklet en Facebookside for virksomheden og en dertilhørende strategi.

STUDENTERMEDHJÆLPER, TRENDS TO BUY

2012 - 2013

  • Facebook

  • Webshopadministrator (produktoprettelser m.m.)

  • E‑mailmarkedsføring

 

Hos Trends To Buy udviklede jeg en Facebookside for virksomheden og en dertilhørende strategi.

For en udtømmende liste af mine tidligere ansættelser kan du besøge min LinkedIn profil her.

bottom of page